Kde se vzal...
Nitro oxide, česky oxid dusný ale většinou známý jako rajský plyn je jednoduchá sloučenina dvou atomů dusíku a jednoho kyslíku. Bezbarvý, nehořlavý plyn inhalovaný v malých dávkách podobných účinků jak tráva:-) (bacha na větší dávku-způsobuje smrt). Lahve jsou plněný technickým plynem, který je oproti lékařskému jen aromatizován aby byl cítit když uchází. Někdy je nazýván jako "NOS" což vzniklo ze zkratky společnosti Nitro Oxide Systems, kterou založili Mike Thermos a Dale Veznaian-dva závodníci kteří vytáhli roku 1978 NitroOxid na světlo a snažili se ukázat lidem, že to je efektní a bezpečný. je největším výrobcem rajského plynu používaného v autech. Vstřikování N2O do spalovacího prostoru za účelem zvýšení výkonu bylo objeveno v Německém leteckém průmyslu za II. světové války. Německý letadla používala tzv. systém "GM-1", který přidával N2O do sacího potrubí aby se kompenzovala menší hustota vzduchu ve vyšších výškách a tím i menší množství "vzdušného" kyslíku. Později to používala i anglický letectvo. Amíci se toho jaxi báli a moc neexperimentovali.
V 50. letech v USA kdy začali být v oblibě automobilový závody začali načerno někteří jezdci používat tuto "energickou bombu", ale brzy na to přišla NASCAR a postavila N2O mimo zákon. Koncem 70. a začátkem 80. let začalo N2O pronikat do závodů dragsterů. V dnešní době je N2O jakožto i ostrý vačky, větší karburátory, větší kompresní poměr a laděný sací potrubí cestou k efektivnímu zvyšování výkonu.
Jak to funguje...
Vlastností N2O je rozpad při 296°C na kyslík a dusík. Vstříknutím do spalovacího prostoru při kompresním zdvihu tak vznikne hodně bohatá směs na kyslík. Teď je možná na místě otázka proč by nestačilo jen foukat kyslík do sání? Dusík tu má další důležitou funkci. Při expanzi se prudce ochladí čím stoupne účinnost spalovacího procesu poněvadž se ochladí vzduch do motoru o 15-30°C (pokles o 4°C=1%výkonu). Efektivní hoření směsi probíhá jen při lambdě blízké 1. Lambda je stechiometrický součinitel přebytku vzduchu. Hmotnostně na 1 díl benzínu padne 14,8 dílů vzduchu. Zajímavý číslo vyjde když na spotřebu 5 litrů benzínu prolítne filtrem 43000 litrů vzduchu. Pokud máme moc benzínu tak nemůže všechen shořet protože nemá kyslík a pokud máme moc kyslíku tak zase nemá s čím hořet. Proto je snaha dopravit při sacím zdvihu do válce maximum směsi schopné vydat energii. N2O má 36% hmotnostní podíl kyslíku přičemž vzduch jen 23%. V metru krychlovým je v N2O 2,3× víc kyslíku než ve stejným objemovým množství vzduchu. N2O je něco jako obdoba turba v tom smyslu, že u turba nám jde o to dopravit do válce větší množství směsi. Samozřejmě při výrazným zvýšení tlaku ve válci zvýší se taky možnost k detonacím. Z toho důvodu se musí při používání N2O změnit časování zápalu. N2O může přinést problémy s těsněním hlavy popř. zničením kroužků nebo pístů. Stejné důvody ke zničení mohou ale přinést i silný turbo, nízkooktanový benzín vysoký kompresní poměr nebo příliš chudá směs. Dalším věcí je správný poměr v dodávce N2O s palivem. Pokud jen přivedete do spalovacího prostoru dávku N2O bez extra dávky benzínu máte příliš chudou směs a to pak vede k možným detonacím bez efektu zvýšení výkonu. Spalovací teplota prudce stoupne. V opačném případě kdy je ve válci nadbytek paliva výkon prudce klesne a motor je chladnější poněvadž hodně tepla spotřebuje palivu při přechodu z kapalné fáze na plynou a není dostatek tepla při spalování.
Je teda jasný, že i použití N2O musí být uvážený a není to jen o tom, připojit nádobku s nitrákem k airboxu a v libovolnou chvíli si jen otevřít kohout. Použití "NOSu" přidá zhruba 25-35% což je třeba u 140 koňový GSX-R 190 koní. Na tento nárůst samozřejmě je potřeba použít kovaný písty, lepší ojnice a ložiska na kliku atd. Tento "booster" se však dá použít jen krátkodobě na několik vteřin jinak se motor rozletí po celým okolí. (např.film Rychle a zběsile:-)
Tuning...
V podstatě se dá říci, že základem je tlaková láhev s plynem, tlakové potrubí solenoidy a vstřikovač. V Česku se ve většině případů používá tzv. mokrý systém, při kterém se vstřikuje plyn i palivo naráz, a to do sacího systému před klapku. V zámoří však existuje i tzv. suché provedení, kdy se plyn vstřikuje ještě před čidlo snímající množství nasávaného vzduchu a řídicí jednotka pak poručí větší dávku benzinu.
Hrozí však, že se do válce omylem dostane příliš chudá směs a propálí se písty. Proto se v našich podmínkách používají pouze mokré systémy. Tlaková nádoba bývá umístěna v zavazadlovém prostoru, nebo na zadní sedačce a plyn se napouští do systému otevřením ventilu na lahvi jen v případě že se jej chystáte použít. Jinak není systém pod tlakem. Podobné je to s "oživením" ovládacích solenoidů. Proti závodům dragsterů se používá maličko jiný způsob aktivace samotného vstřikování plynu do systému. První podmínkou je již zmiňované zapojení ovládacích solenoidů, druhá zůstává stejná jako u dragsterů, tedy plné otevření klapek a třetí podmínkou je stisknutí dalšího spínače, který bývá umístěn na volantu. Třetí podmínka má zabránit samovolnému spuštění při každém plném sešlápnutí pedálu plynu. V případě zařazeného prvního rychlostního stupně se totiž začnou protáčet hnaná kola a využití výkonu není efektivní.
Plnění láhve...
Podle zkušeností majitelů se osvědčilo dát ji alespoň na tři hodiny do ledničky. Pak si můžete speciálně vytvořenou přepouštěcí hadicí (tak za 4000 Kč) naplnit vaši malou bombu. Pokud ji nezchladíte, nevejde se vám do ní ani polovina zkapalněného plynu. Nikdy ale nesmíte překročit jinou než uváděnou maximální povolenou váhu náplně! Kdyby se plyn ohřál na okolní teplotu, mohl by vám v lepším případě jen roztrhat auto. Dalším minusem NOS systémů je, že nejsou homologovány. A taky jde o životnost motoru. Když to však nebudete přehánět a budete Nitro používat jen pro zábavu, nic se neděje. Fakt je, že pokud byste se rozhodli vyměnit některé díly za odolnější (sportovní), pak neprohloupíte.
Komentáře
Přehled komentářů
https://www.youtube.com/@FobosPlanet
Tits, Beautiful Ass, Romance, Love
Beautiful Sexy, 18+
https://www.youtube.com/watch?v=UQZW06QGaOk&list=PLpJBTXjS2E9OX7VDFzfEUn_mlQgqcfPjb
???? 18+ Sexy Models ???? Hot Chica joven sexy desnuda baila en una playa de arena sin ropa ????
best cardholder video her
(Walterlam, 21. 3. 2023 14:43)best cardholder video here https://youtu.be/wNXH0FoPGqg
Cool, I've been looking for this one for a long time
(TobiasWem, 21. 3. 2023 13:45)interesting for a very long time
Proof, commonsensical a exploration
(JamesHes, 21. 3. 2023 0:58)
Hello.
Thanks be given to you because that
hbunel.com
Thanks, I've been looking for this for a long time
(TobiasWem, 17. 3. 2023 22:37)interesting for a very long time
娛樂城
(JasonThata, 17. 3. 2023 15:29)
娛樂城:不同類型遊戲讓你盡情娛樂
現今,娛樂城已成為許多人放鬆身心、娛樂休閒的首選之一,透過這些娛樂城平台,玩家可以享受到不同種類的遊戲,從棋牌遊戲、電子遊戲到電競遊戲,選擇相對應的遊戲類型,可以讓你找到最適合自己的娛樂方式。
棋牌遊戲:普及快、易上手、益智
棋牌遊戲有兩個平台分別為OB棋牌和好路棋牌,玩家可以透過這兩個平台與朋友聯繫對戰。在不同國家,有著撲克或麻將的獨特玩法和規則。棋牌遊戲因其普及快、易上手、益智等特點而受到廣大玩家的喜愛,像是金牌龍虎、百人牛牛、二八槓、三公、十三隻、
wbc 賽程
(Michaelfat, 17. 3. 2023 8:17)
2023年第五屆世界棒球經典賽即將拉開帷幕!台灣隊被分在A組,小組賽定於2023年3月8日至3月15日進行,淘汰賽時間為3月15日至3月20日,冠軍賽將在3月21日舉行。比賽將由各組前兩名晉級8強複賽,你準備好一起看世界棒球經典賽了嗎?更多詳情請參考富遊的信息!
以下是比賽的詳細賽程安排:
分組賽
A組:台灣台中市,2023年3月8日至3月12日,洲際球場
B組:日本東京都,2023年3月9日至3月13日,東京巨蛋
C組:美國亞利桑那州鳳凰城,2023年3月11日至3月15日,大通銀行球場
D組:美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月11日至3月15日,馬林魚球場
淘汰賽
八強賽(Game 1、2):日本東京都,2023年3月15日至3月16日,東京巨蛋
八強賽(Game 3、4):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月17日至3月18日,馬林魚球場
四強賽(半決賽):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月19日至3月20日,馬林魚球場
冠軍賽(決賽):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月21日,馬林魚球場
你可以參考以上賽程安排,計劃觀看世界棒球經典賽
Thanks for the post
(KzkazVum, 17. 3. 2023 7:47)Cool, I've been looking for this one for a long time
Popular resume writer site for mba
(Buy Essay skf, 16. 3. 2023 9:47)
Popular resume writer site for mba https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vQHHMU4p_PU2pbUpaekVOjbmIixnALEm2tKwBVV40MEEyN7-hqj3w8O0TjQhQzDiPboOY6GmGRggHc2/pub
wbc 賽程
(EugenePhype, 15. 3. 2023 20:25)
2023年第五屆世界棒球經典賽即將拉開帷幕!台灣隊被分在A組,小組賽定於2023年3月8日至3月15日進行,淘汰賽時間為3月15日至3月20日,冠軍賽將在3月21日舉行。比賽將由各組前兩名晉級8強複賽,你準備好一起看世界棒球經典賽了嗎?更多詳情請參考富遊的信息!
以下是比賽的詳細賽程安排:
分組賽
A組:台灣台中市,2023年3月8日至3月12日,洲際球場
B組:日本東京都,2023年3月9日至3月13日,東京巨蛋
C組:美國亞利桑那州鳳凰城,2023年3月11日至3月15日,大通銀行球場
D組:美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月11日至3月15日,馬林魚球場
淘汰賽
八強賽(Game 1、2):日本東京都,2023年3月15日至3月16日,東京巨蛋
八強賽(Game 3、4):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月17日至3月18日,馬林魚球場
四強賽(半決賽):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月19日至3月20日,馬林魚球場
冠軍賽(決賽):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月21日,馬林魚球場
你可以參考以上賽程安排,計劃觀看世界棒球經典賽
經典賽賽程表
(Robertacady, 15. 3. 2023 18:21)
2023年第五屆世界棒球經典賽即將拉開帷幕!台灣隊被分在A組,小組賽定於2023年3月8日至3月15日進行,淘汰賽時間為3月15日至3月20日,冠軍賽將在3月21日舉行。比賽將由各組前兩名晉級8強複賽,你準備好一起看世界棒球經典賽了嗎?更多詳情請參考富遊的信息!
以下是比賽的詳細賽程安排:
分組賽
A組:台灣台中市,2023年3月8日至3月12日,洲際球場
B組:日本東京都,2023年3月9日至3月13日,東京巨蛋
C組:美國亞利桑那州鳳凰城,2023年3月11日至3月15日,大通銀行球場
D組:美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月11日至3月15日,馬林魚球場
淘汰賽
八強賽(Game 1、2):日本東京都,2023年3月15日至3月16日,東京巨蛋
八強賽(Game 3、4):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月17日至3月18日,馬林魚球場
四強賽(半決賽):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月19日至3月20日,馬林魚球場
冠軍賽(決賽):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月21日,馬林魚球場
你可以參考以上賽程安排,計劃觀看世界棒球經典賽
經典賽賽程表
(Robertacady, 15. 3. 2023 18:18)
2023年第五屆世界棒球經典賽即將拉開帷幕!台灣隊被分在A組,小組賽定於2023年3月8日至3月15日進行,淘汰賽時間為3月15日至3月20日,冠軍賽將在3月21日舉行。比賽將由各組前兩名晉級8強複賽,你準備好一起看世界棒球經典賽了嗎?更多詳情請參考富遊的信息!
以下是比賽的詳細賽程安排:
分組賽
A組:台灣台中市,2023年3月8日至3月12日,洲際球場
B組:日本東京都,2023年3月9日至3月13日,東京巨蛋
C組:美國亞利桑那州鳳凰城,2023年3月11日至3月15日,大通銀行球場
D組:美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月11日至3月15日,馬林魚球場
淘汰賽
八強賽(Game 1、2):日本東京都,2023年3月15日至3月16日,東京巨蛋
八強賽(Game 3、4):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月17日至3月18日,馬林魚球場
四強賽(半決賽):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月19日至3月20日,馬林魚球場
冠軍賽(決賽):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月21日,馬林魚球場
你可以參考以上賽程安排,計劃觀看世界棒球經典賽
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49
Hot Young Girl, Naked Sexy Girls 16+
(Pavelsmuck, 22. 3. 2023 5:44)