Kde se vzal...
Nitro oxide, česky oxid dusný ale většinou známý jako rajský plyn je jednoduchá sloučenina dvou atomů dusíku a jednoho kyslíku. Bezbarvý, nehořlavý plyn inhalovaný v malých dávkách podobných účinků jak tráva:-) (bacha na větší dávku-způsobuje smrt). Lahve jsou plněný technickým plynem, který je oproti lékařskému jen aromatizován aby byl cítit když uchází. Někdy je nazýván jako "NOS" což vzniklo ze zkratky společnosti Nitro Oxide Systems, kterou založili Mike Thermos a Dale Veznaian-dva závodníci kteří vytáhli roku 1978 NitroOxid na světlo a snažili se ukázat lidem, že to je efektní a bezpečný. je největším výrobcem rajského plynu používaného v autech. Vstřikování N2O do spalovacího prostoru za účelem zvýšení výkonu bylo objeveno v Německém leteckém průmyslu za II. světové války. Německý letadla používala tzv. systém "GM-1", který přidával N2O do sacího potrubí aby se kompenzovala menší hustota vzduchu ve vyšších výškách a tím i menší množství "vzdušného" kyslíku. Později to používala i anglický letectvo. Amíci se toho jaxi báli a moc neexperimentovali.
V 50. letech v USA kdy začali být v oblibě automobilový závody začali načerno někteří jezdci používat tuto "energickou bombu", ale brzy na to přišla NASCAR a postavila N2O mimo zákon. Koncem 70. a začátkem 80. let začalo N2O pronikat do závodů dragsterů. V dnešní době je N2O jakožto i ostrý vačky, větší karburátory, větší kompresní poměr a laděný sací potrubí cestou k efektivnímu zvyšování výkonu.
Jak to funguje...
Vlastností N2O je rozpad při 296°C na kyslík a dusík. Vstříknutím do spalovacího prostoru při kompresním zdvihu tak vznikne hodně bohatá směs na kyslík. Teď je možná na místě otázka proč by nestačilo jen foukat kyslík do sání? Dusík tu má další důležitou funkci. Při expanzi se prudce ochladí čím stoupne účinnost spalovacího procesu poněvadž se ochladí vzduch do motoru o 15-30°C (pokles o 4°C=1%výkonu). Efektivní hoření směsi probíhá jen při lambdě blízké 1. Lambda je stechiometrický součinitel přebytku vzduchu. Hmotnostně na 1 díl benzínu padne 14,8 dílů vzduchu. Zajímavý číslo vyjde když na spotřebu 5 litrů benzínu prolítne filtrem 43000 litrů vzduchu. Pokud máme moc benzínu tak nemůže všechen shořet protože nemá kyslík a pokud máme moc kyslíku tak zase nemá s čím hořet. Proto je snaha dopravit při sacím zdvihu do válce maximum směsi schopné vydat energii. N2O má 36% hmotnostní podíl kyslíku přičemž vzduch jen 23%. V metru krychlovým je v N2O 2,3× víc kyslíku než ve stejným objemovým množství vzduchu. N2O je něco jako obdoba turba v tom smyslu, že u turba nám jde o to dopravit do válce větší množství směsi. Samozřejmě při výrazným zvýšení tlaku ve válci zvýší se taky možnost k detonacím. Z toho důvodu se musí při používání N2O změnit časování zápalu. N2O může přinést problémy s těsněním hlavy popř. zničením kroužků nebo pístů. Stejné důvody ke zničení mohou ale přinést i silný turbo, nízkooktanový benzín vysoký kompresní poměr nebo příliš chudá směs. Dalším věcí je správný poměr v dodávce N2O s palivem. Pokud jen přivedete do spalovacího prostoru dávku N2O bez extra dávky benzínu máte příliš chudou směs a to pak vede k možným detonacím bez efektu zvýšení výkonu. Spalovací teplota prudce stoupne. V opačném případě kdy je ve válci nadbytek paliva výkon prudce klesne a motor je chladnější poněvadž hodně tepla spotřebuje palivu při přechodu z kapalné fáze na plynou a není dostatek tepla při spalování.
Je teda jasný, že i použití N2O musí být uvážený a není to jen o tom, připojit nádobku s nitrákem k airboxu a v libovolnou chvíli si jen otevřít kohout. Použití "NOSu" přidá zhruba 25-35% což je třeba u 140 koňový GSX-R 190 koní. Na tento nárůst samozřejmě je potřeba použít kovaný písty, lepší ojnice a ložiska na kliku atd. Tento "booster" se však dá použít jen krátkodobě na několik vteřin jinak se motor rozletí po celým okolí. (např.film Rychle a zběsile:-)
Tuning...
V podstatě se dá říci, že základem je tlaková láhev s plynem, tlakové potrubí solenoidy a vstřikovač. V Česku se ve většině případů používá tzv. mokrý systém, při kterém se vstřikuje plyn i palivo naráz, a to do sacího systému před klapku. V zámoří však existuje i tzv. suché provedení, kdy se plyn vstřikuje ještě před čidlo snímající množství nasávaného vzduchu a řídicí jednotka pak poručí větší dávku benzinu.
Hrozí však, že se do válce omylem dostane příliš chudá směs a propálí se písty. Proto se v našich podmínkách používají pouze mokré systémy. Tlaková nádoba bývá umístěna v zavazadlovém prostoru, nebo na zadní sedačce a plyn se napouští do systému otevřením ventilu na lahvi jen v případě že se jej chystáte použít. Jinak není systém pod tlakem. Podobné je to s "oživením" ovládacích solenoidů. Proti závodům dragsterů se používá maličko jiný způsob aktivace samotného vstřikování plynu do systému. První podmínkou je již zmiňované zapojení ovládacích solenoidů, druhá zůstává stejná jako u dragsterů, tedy plné otevření klapek a třetí podmínkou je stisknutí dalšího spínače, který bývá umístěn na volantu. Třetí podmínka má zabránit samovolnému spuštění při každém plném sešlápnutí pedálu plynu. V případě zařazeného prvního rychlostního stupně se totiž začnou protáčet hnaná kola a využití výkonu není efektivní.
Plnění láhve...
Podle zkušeností majitelů se osvědčilo dát ji alespoň na tři hodiny do ledničky. Pak si můžete speciálně vytvořenou přepouštěcí hadicí (tak za 4000 Kč) naplnit vaši malou bombu. Pokud ji nezchladíte, nevejde se vám do ní ani polovina zkapalněného plynu. Nikdy ale nesmíte překročit jinou než uváděnou maximální povolenou váhu náplně! Kdyby se plyn ohřál na okolní teplotu, mohl by vám v lepším případě jen roztrhat auto. Dalším minusem NOS systémů je, že nejsou homologovány. A taky jde o životnost motoru. Když to však nebudete přehánět a budete Nitro používat jen pro zábavu, nic se neděje. Fakt je, že pokud byste se rozhodli vyměnit některé díly za odolnější (sportovní), pak neprohloupíte.
Komentáře
Přehled komentářů
https://kanoner.com/2016/12/09/153272/
о проблемах общества
(ArturoCak, 16. 5. 2023 23:16)
https://kanoner.com/2016/12/09/153272/
о проблемах общества
(ArturoCak, 16. 5. 2023 23:14)
https://kanoner.com/2016/12/09/153272/
о проблемах общества
(ArturoCak, 16. 5. 2023 23:13)
https://kanoner.com/2016/12/09/153272/
о проблемах общества
(ArturoCak, 16. 5. 2023 23:12)
https://kanoner.com/2016/12/09/153272/
娛樂城
(JasonDyere, 13. 5. 2023 23:08)
娛樂城
福佑娛樂城致力於在網絡遊戲行業推廣負責任的賭博行為和打擊成癮行為。 本文探討了福友如何通過關注合理費率、自律、玩家教育和安全措施來實現這一目標。
理性利率和自律:
福佑娛樂城鼓勵玩家將在線賭博視為一種娛樂活動,而不是一種收入來源。 通過提倡合理的費率和設置投注金額限制,福佑確保玩家參與受控賭博,降低財務風險並防止成癮。 強調自律可以營造一個健康的環境,在這個環境中,賭博仍然令人愉快,而不會成為一種有害的習慣。
關於風險和預防的球員教育:
福佑娛樂城非常重視對玩家進行賭博相關風險的教育。 通過提供詳細的說明和指南,福佑使個人能夠做出明智的決定。 這些知識使玩家能夠了解他們行為的潛在後果,促進負責任的行為並最大限度地減少上癮的可能性。
安全措施:
福佑娛樂城通過實施先進的技術解決方案,將玩家安全放在首位。 憑藉強大的反洗錢系統,福友確保安全公平的博彩環境。 這可以保護玩家免受詐騙和欺詐活動的侵害,建立信任並促進負責任的賭博行為。
結論:
福佑娛樂城致力於培養負責任的賭博行為和打擊成癮行為。 通過提倡合理的費率、自律、玩家教育和安全措施的實施,富友提供安全、愉快的博彩體驗。 通過履行社會責任,福佑娛樂城為其他在線賭場樹立了積極的榜樣,將玩家的福祉放在首位,營造負責任的博彩環境。
ChatCrypto
(EdwinBer, 12. 5. 2023 11:15)
ChatCrypto создает высокопроизводительного ИИ-бота, который является CHATGPT of CRYPTO.
Мы запускаем первый в мире дефляционный токен искусственного интеллекта (CHATCRYPTOTOKEN), который будет использоваться в качестве платежного шлюза для лицензирования
Присоединяйтесь к сообществу Chatcrypto и вы получите 1600 токенов Chatcrypto (CCAIT) бесплатно
Ссылка на сайт https://bit.ly/41Fp0jc
и с каждым рефералом, которого вы направите в Chatcrypto, вы получите дополнительные 1600 токенов бесплатно.
q1w2e12z
Lo¦lita fu¦ck
(Tentonsom, 11. 5. 2023 20:23)
¦¦¦
Lo¦lita fu¦ck col¦lection:
xzy.cz/cfdf
¦¦¦
ChatCrypto
(EdwinBer, 11. 5. 2023 19:34)
ChatCrypto создает высокопроизводительного ИИ-бота, который является CHATGPT of CRYPTO.
Мы запускаем первый в мире дефляционный токен искусственного интеллекта (CHATCRYPTOTOKEN), который будет использоваться в качестве платежного шлюза для лицензирования
Присоединяйтесь к сообществу Chatcrypto и вы получите 1600 токенов Chatcrypto (CCAIT) бесплатно
Ссылка на сайт https://bit.ly/41Fp0jc
и с каждым рефералом, которого вы направите в Chatcrypto, вы получите дополнительные 1600 токенов бесплатно.
q1w2e12z
How to write an literature review abstract
(Buy Essay wfd, 11. 5. 2023 17:39)
How to write an literature review abstract https://yamcode.com/essaypro-review-an-sincere-assessment-of-the-particular-essay-writing
Нейросеть рисует по описанию
(NeirosetFew, 11. 5. 2023 16:27)
Нейросеть рисует по описанию
Металлопластиковые Пвх Окна
(ThomasChivA, 10. 5. 2023 9:55)
Подоконник - 1 250 руб https://okno.ooo/articles/182-uteplenie-balkona-pvkh-v-moskve-nedorogo
Помимо финансовой выгоды, каждый клиент получает сертифицированное изделие, соответствие которого подтверждено документально официальным партнером REHAU и Deceuninck https://okno.ooo/images/works/2018/03/21/balkon-21-03-2018-4_600x800.jpg
** Цена от 43 000 руб https://okno.ooo/images/proizvodstvo/proizvodstvo-okon-3.jpg
При обращении до 14:00 можем приехать на замер сегодня!
Не успеем установить окна до 05 https://okno.ooo/landbalkon/data/images/uteplenie-legkoe.jpg
01 https://okno.ooo/okna-bez-montazha/okno-500x650
2023 - 09 https://okno.ooo/images/FOTO/balkon/osteklenie-balkonov-1.jpeg
01 https://okno.ooo/images/works/2018/02/20-02/balkon-aluminiy-20-02-2018-2.jpg
2023 вернем всю предоплату + штраф 100%
Дополнительная комплектация https://okno.ooo/okna-po-serii-doma/p-55m
ChatCrypto
(EdwinBer, 10. 5. 2023 1:27)
ChatCrypto is building a high performance AI Bot which is CHATGPT of CRYPTO.
We are launching the Worlds first deflationary Artificial Intelligence token (CHATCRYPTOTOKEN) which will be used as a payment gateway to license
Be rest assured and happy to be part of Chatcrypto family as signing up would give you free 1600 chatcrypto tokens(CCAIT)
Project link https://bit.ly/41Fp0jc
and with every referral you refer to Chatcrypto, you earn extra 1600 tokens for free.
q1w2e19z
Popular course work proofreading service for masters
(Buy Essay lbb, 9. 5. 2023 22:05)
Popular course work proofreading service for masters https://bookmarkzones.trade/story.php?title=essaypro-review-an-honest-assessment-of-the-particular-essay-writing-service#discuss
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100
о проблемах общества
(ArturoCak, 16. 5. 2023 23:17)