Kde se vzal...
Nitro oxide, česky oxid dusný ale většinou známý jako rajský plyn je jednoduchá sloučenina dvou atomů dusíku a jednoho kyslíku. Bezbarvý, nehořlavý plyn inhalovaný v malých dávkách podobných účinků jak tráva:-) (bacha na větší dávku-způsobuje smrt). Lahve jsou plněný technickým plynem, který je oproti lékařskému jen aromatizován aby byl cítit když uchází. Někdy je nazýván jako "NOS" což vzniklo ze zkratky společnosti Nitro Oxide Systems, kterou založili Mike Thermos a Dale Veznaian-dva závodníci kteří vytáhli roku 1978 NitroOxid na světlo a snažili se ukázat lidem, že to je efektní a bezpečný. je největším výrobcem rajského plynu používaného v autech. Vstřikování N2O do spalovacího prostoru za účelem zvýšení výkonu bylo objeveno v Německém leteckém průmyslu za II. světové války. Německý letadla používala tzv. systém "GM-1", který přidával N2O do sacího potrubí aby se kompenzovala menší hustota vzduchu ve vyšších výškách a tím i menší množství "vzdušného" kyslíku. Později to používala i anglický letectvo. Amíci se toho jaxi báli a moc neexperimentovali.
V 50. letech v USA kdy začali být v oblibě automobilový závody začali načerno někteří jezdci používat tuto "energickou bombu", ale brzy na to přišla NASCAR a postavila N2O mimo zákon. Koncem 70. a začátkem 80. let začalo N2O pronikat do závodů dragsterů. V dnešní době je N2O jakožto i ostrý vačky, větší karburátory, větší kompresní poměr a laděný sací potrubí cestou k efektivnímu zvyšování výkonu.
Jak to funguje...
Vlastností N2O je rozpad při 296°C na kyslík a dusík. Vstříknutím do spalovacího prostoru při kompresním zdvihu tak vznikne hodně bohatá směs na kyslík. Teď je možná na místě otázka proč by nestačilo jen foukat kyslík do sání? Dusík tu má další důležitou funkci. Při expanzi se prudce ochladí čím stoupne účinnost spalovacího procesu poněvadž se ochladí vzduch do motoru o 15-30°C (pokles o 4°C=1%výkonu). Efektivní hoření směsi probíhá jen při lambdě blízké 1. Lambda je stechiometrický součinitel přebytku vzduchu. Hmotnostně na 1 díl benzínu padne 14,8 dílů vzduchu. Zajímavý číslo vyjde když na spotřebu 5 litrů benzínu prolítne filtrem 43000 litrů vzduchu. Pokud máme moc benzínu tak nemůže všechen shořet protože nemá kyslík a pokud máme moc kyslíku tak zase nemá s čím hořet. Proto je snaha dopravit při sacím zdvihu do válce maximum směsi schopné vydat energii. N2O má 36% hmotnostní podíl kyslíku přičemž vzduch jen 23%. V metru krychlovým je v N2O 2,3× víc kyslíku než ve stejným objemovým množství vzduchu. N2O je něco jako obdoba turba v tom smyslu, že u turba nám jde o to dopravit do válce větší množství směsi. Samozřejmě při výrazným zvýšení tlaku ve válci zvýší se taky možnost k detonacím. Z toho důvodu se musí při používání N2O změnit časování zápalu. N2O může přinést problémy s těsněním hlavy popř. zničením kroužků nebo pístů. Stejné důvody ke zničení mohou ale přinést i silný turbo, nízkooktanový benzín vysoký kompresní poměr nebo příliš chudá směs. Dalším věcí je správný poměr v dodávce N2O s palivem. Pokud jen přivedete do spalovacího prostoru dávku N2O bez extra dávky benzínu máte příliš chudou směs a to pak vede k možným detonacím bez efektu zvýšení výkonu. Spalovací teplota prudce stoupne. V opačném případě kdy je ve válci nadbytek paliva výkon prudce klesne a motor je chladnější poněvadž hodně tepla spotřebuje palivu při přechodu z kapalné fáze na plynou a není dostatek tepla při spalování.
Je teda jasný, že i použití N2O musí být uvážený a není to jen o tom, připojit nádobku s nitrákem k airboxu a v libovolnou chvíli si jen otevřít kohout. Použití "NOSu" přidá zhruba 25-35% což je třeba u 140 koňový GSX-R 190 koní. Na tento nárůst samozřejmě je potřeba použít kovaný písty, lepší ojnice a ložiska na kliku atd. Tento "booster" se však dá použít jen krátkodobě na několik vteřin jinak se motor rozletí po celým okolí. (např.film Rychle a zběsile:-)
Tuning...
V podstatě se dá říci, že základem je tlaková láhev s plynem, tlakové potrubí solenoidy a vstřikovač. V Česku se ve většině případů používá tzv. mokrý systém, při kterém se vstřikuje plyn i palivo naráz, a to do sacího systému před klapku. V zámoří však existuje i tzv. suché provedení, kdy se plyn vstřikuje ještě před čidlo snímající množství nasávaného vzduchu a řídicí jednotka pak poručí větší dávku benzinu.
Hrozí však, že se do válce omylem dostane příliš chudá směs a propálí se písty. Proto se v našich podmínkách používají pouze mokré systémy. Tlaková nádoba bývá umístěna v zavazadlovém prostoru, nebo na zadní sedačce a plyn se napouští do systému otevřením ventilu na lahvi jen v případě že se jej chystáte použít. Jinak není systém pod tlakem. Podobné je to s "oživením" ovládacích solenoidů. Proti závodům dragsterů se používá maličko jiný způsob aktivace samotného vstřikování plynu do systému. První podmínkou je již zmiňované zapojení ovládacích solenoidů, druhá zůstává stejná jako u dragsterů, tedy plné otevření klapek a třetí podmínkou je stisknutí dalšího spínače, který bývá umístěn na volantu. Třetí podmínka má zabránit samovolnému spuštění při každém plném sešlápnutí pedálu plynu. V případě zařazeného prvního rychlostního stupně se totiž začnou protáčet hnaná kola a využití výkonu není efektivní.
Plnění láhve...
Podle zkušeností majitelů se osvědčilo dát ji alespoň na tři hodiny do ledničky. Pak si můžete speciálně vytvořenou přepouštěcí hadicí (tak za 4000 Kč) naplnit vaši malou bombu. Pokud ji nezchladíte, nevejde se vám do ní ani polovina zkapalněného plynu. Nikdy ale nesmíte překročit jinou než uváděnou maximální povolenou váhu náplně! Kdyby se plyn ohřál na okolní teplotu, mohl by vám v lepším případě jen roztrhat auto. Dalším minusem NOS systémů je, že nejsou homologovány. A taky jde o životnost motoru. Když to však nebudete přehánět a budete Nitro používat jen pro zábavu, nic se neděje. Fakt je, že pokud byste se rozhodli vyměnit některé díly za odolnější (sportovní), pak neprohloupíte.
Komentáře
Přehled komentářů
https://web.facebook.com/Surgaslot.vip
мега онион
(MildredOreft, 25. 2. 2023 12:25)
Auta, styl a rychlost! - Nitro Oxide Systems
-
мега даркнет маркет ссылка: https://xn--mga-sb-i4a.xyz
innosilicon
(JerryTax, 20. 2. 2023 19:51)
Innosilicon A10 Pro+ 500MH/S 6G Ethash Miner: A Game-Changing Solution for Cryptocurrency Miners
Cryptocurrency mining has been gaining popularity over the years due to its potential to earn massive profits. However, to maximize the profits, miners need to use the best equipment available in the market. This is where Innosilicon comes into play. Innosilicon is a leading manufacturer of cryptocurrency mining equipment, and its latest product, the Innosilicon A10 Pro+ 500MH/S 6G Ethash Miner, is a game-changer for miners.
The Innosilicon A10 Pro+ 500MH/S 6G Ethash Miner is a high-performance mining rig that is designed to mine Ethereum and other cryptocurrencies using the EtHash algorithm. It boasts a maximum hashrate of 500Mh/s±5% for a power consumption of 750W, making it one of the most efficient miners in the market.
The A10 Pro+ 500MH/S 6G Ethash Miner features a state-of-the-art 6GB GDDR6 memory that ensures high-speed data processing and efficient performance. This is crucial for cryptocurrency mining, as it requires a significant amount of data processing power to mine cryptocurrencies successfully.
What sets the Innosilicon A10 Pro+ 500MH/S 6G Ethash Miner apart from its competitors is its power efficiency. The miner's power consumption of 750W is significantly lower than its competitors, making it an ideal solution for miners who are conscious of their energy consumption.
In addition, the A10 Pro+ 500MH/S 6G Ethash Miner is incredibly easy to set up and use. It comes with a user-friendly interface that makes it easy for even novice miners to start mining cryptocurrencies right away. The miner is also compatible with various mining pools, allowing miners to choose the pool that best suits their needs.
https://dragon-money-casino.bitbucket.io/
(JamesPic, 20. 2. 2023 1:18)https://dragon-money-casino.bitbucket.io/
메이저사이트
(TyroneSmame, 19. 2. 2023 7:49)
최고의 메이저 사이트 추천 업체 중 하나인 메이저나라는 전문적인 검증 과정을 통해 안전한 메이저 사이트를 보증하고 있습니다. 최근 먹튀 사고가 증가하면서 먹튀 방지를 위한 많은 장치들이 나타나고 있습니다. 그러나 메이저나라는 이러한 편법에 속지 않고 안전한 메이저 업체만을 추천하고 있습니다.
메이저나라는 안전한 메이저 놀이터를 추천하기 위해 먹튀 검증을 진행하고 있습니다. 먹튀 검증 과정에서는 업계 전문가들로 구성된 검증팀이 악성 사이트에 대한 회원들의 가입을 최대한 막고 있습니다. 이를 통해 더 많은 회원들이 안전한 업체를 이용할 수 있도록 노력하고 있습니다.
메이저나라에서는 먹튀 검증 방법을 단순히 서버 년도 수준의 검증이 아닌, 실제 업계 커뮤니티와 관련 업자들에게 잠입하여 모든 사이트 정보를 얻고 해당 사설 토토사이트의 운영 방법이나 관리 방법 등을 입수하고 계열 사이트의 경우에는 해당 놀이터를 역추적하여 실질적인 운영 사이트를 찾아내는 방법을 사용합니다.
sabong free credits
(JerryTax, 17. 2. 2023 12:56)
The popularity of sabong has also led to the creation of a whole industry around the sport. Aside from the breeding and training of roosters, there are also businesses that specialize in sabong equipment and supplies, as well as venues for hosting matches. The sport has also made its way into popular culture, with numerous movies and TV shows featuring sabong as a central theme.
JoanneRup
(JoanneRup, 17. 2. 2023 0:39)
YouTube Timestamp link generator https://brandlinks.org/tools/youtube-timestamp-link-generator
Test, just a test
(Jamesjddd, 15. 2. 2023 23:50)
best beach resorts in cancun all-inclusive
riviera cancun luxury vacation
dark pool secrets review
Nine303 is the Most well known & Depended on Situs4D in 2023
(OOTommie, 15. 2. 2023 12:24)Nine303 is the Most fulfilling & Trusted Situs4D in 2023, https://nine303.com
aviator
(EugenePhype, 15. 2. 2023 7:35)
Aviator game for money at the bookmaker's office 1win. How to play aviator 1win at pin up casino. Download the game on android apk and make money with strategies 2023. Bonus and promo code when registering Aviator
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49
Surgaslot
(Brandonvoivy, 26. 2. 2023 19:17)