Kde se vzal...
Nitro oxide, česky oxid dusný ale většinou známý jako rajský plyn je jednoduchá sloučenina dvou atomů dusíku a jednoho kyslíku. Bezbarvý, nehořlavý plyn inhalovaný v malých dávkách podobných účinků jak tráva:-) (bacha na větší dávku-způsobuje smrt). Lahve jsou plněný technickým plynem, který je oproti lékařskému jen aromatizován aby byl cítit když uchází. Někdy je nazýván jako "NOS" což vzniklo ze zkratky společnosti Nitro Oxide Systems, kterou založili Mike Thermos a Dale Veznaian-dva závodníci kteří vytáhli roku 1978 NitroOxid na světlo a snažili se ukázat lidem, že to je efektní a bezpečný. je největším výrobcem rajského plynu používaného v autech. Vstřikování N2O do spalovacího prostoru za účelem zvýšení výkonu bylo objeveno v Německém leteckém průmyslu za II. světové války. Německý letadla používala tzv. systém "GM-1", který přidával N2O do sacího potrubí aby se kompenzovala menší hustota vzduchu ve vyšších výškách a tím i menší množství "vzdušného" kyslíku. Později to používala i anglický letectvo. Amíci se toho jaxi báli a moc neexperimentovali.
V 50. letech v USA kdy začali být v oblibě automobilový závody začali načerno někteří jezdci používat tuto "energickou bombu", ale brzy na to přišla NASCAR a postavila N2O mimo zákon. Koncem 70. a začátkem 80. let začalo N2O pronikat do závodů dragsterů. V dnešní době je N2O jakožto i ostrý vačky, větší karburátory, větší kompresní poměr a laděný sací potrubí cestou k efektivnímu zvyšování výkonu.
Jak to funguje...
Vlastností N2O je rozpad při 296°C na kyslík a dusík. Vstříknutím do spalovacího prostoru při kompresním zdvihu tak vznikne hodně bohatá směs na kyslík. Teď je možná na místě otázka proč by nestačilo jen foukat kyslík do sání? Dusík tu má další důležitou funkci. Při expanzi se prudce ochladí čím stoupne účinnost spalovacího procesu poněvadž se ochladí vzduch do motoru o 15-30°C (pokles o 4°C=1%výkonu). Efektivní hoření směsi probíhá jen při lambdě blízké 1. Lambda je stechiometrický součinitel přebytku vzduchu. Hmotnostně na 1 díl benzínu padne 14,8 dílů vzduchu. Zajímavý číslo vyjde když na spotřebu 5 litrů benzínu prolítne filtrem 43000 litrů vzduchu. Pokud máme moc benzínu tak nemůže všechen shořet protože nemá kyslík a pokud máme moc kyslíku tak zase nemá s čím hořet. Proto je snaha dopravit při sacím zdvihu do válce maximum směsi schopné vydat energii. N2O má 36% hmotnostní podíl kyslíku přičemž vzduch jen 23%. V metru krychlovým je v N2O 2,3× víc kyslíku než ve stejným objemovým množství vzduchu. N2O je něco jako obdoba turba v tom smyslu, že u turba nám jde o to dopravit do válce větší množství směsi. Samozřejmě při výrazným zvýšení tlaku ve válci zvýší se taky možnost k detonacím. Z toho důvodu se musí při používání N2O změnit časování zápalu. N2O může přinést problémy s těsněním hlavy popř. zničením kroužků nebo pístů. Stejné důvody ke zničení mohou ale přinést i silný turbo, nízkooktanový benzín vysoký kompresní poměr nebo příliš chudá směs. Dalším věcí je správný poměr v dodávce N2O s palivem. Pokud jen přivedete do spalovacího prostoru dávku N2O bez extra dávky benzínu máte příliš chudou směs a to pak vede k možným detonacím bez efektu zvýšení výkonu. Spalovací teplota prudce stoupne. V opačném případě kdy je ve válci nadbytek paliva výkon prudce klesne a motor je chladnější poněvadž hodně tepla spotřebuje palivu při přechodu z kapalné fáze na plynou a není dostatek tepla při spalování.
Je teda jasný, že i použití N2O musí být uvážený a není to jen o tom, připojit nádobku s nitrákem k airboxu a v libovolnou chvíli si jen otevřít kohout. Použití "NOSu" přidá zhruba 25-35% což je třeba u 140 koňový GSX-R 190 koní. Na tento nárůst samozřejmě je potřeba použít kovaný písty, lepší ojnice a ložiska na kliku atd. Tento "booster" se však dá použít jen krátkodobě na několik vteřin jinak se motor rozletí po celým okolí. (např.film Rychle a zběsile:-)
Tuning...
V podstatě se dá říci, že základem je tlaková láhev s plynem, tlakové potrubí solenoidy a vstřikovač. V Česku se ve většině případů používá tzv. mokrý systém, při kterém se vstřikuje plyn i palivo naráz, a to do sacího systému před klapku. V zámoří však existuje i tzv. suché provedení, kdy se plyn vstřikuje ještě před čidlo snímající množství nasávaného vzduchu a řídicí jednotka pak poručí větší dávku benzinu.
Hrozí však, že se do válce omylem dostane příliš chudá směs a propálí se písty. Proto se v našich podmínkách používají pouze mokré systémy. Tlaková nádoba bývá umístěna v zavazadlovém prostoru, nebo na zadní sedačce a plyn se napouští do systému otevřením ventilu na lahvi jen v případě že se jej chystáte použít. Jinak není systém pod tlakem. Podobné je to s "oživením" ovládacích solenoidů. Proti závodům dragsterů se používá maličko jiný způsob aktivace samotného vstřikování plynu do systému. První podmínkou je již zmiňované zapojení ovládacích solenoidů, druhá zůstává stejná jako u dragsterů, tedy plné otevření klapek a třetí podmínkou je stisknutí dalšího spínače, který bývá umístěn na volantu. Třetí podmínka má zabránit samovolnému spuštění při každém plném sešlápnutí pedálu plynu. V případě zařazeného prvního rychlostního stupně se totiž začnou protáčet hnaná kola a využití výkonu není efektivní.
Plnění láhve...
Podle zkušeností majitelů se osvědčilo dát ji alespoň na tři hodiny do ledničky. Pak si můžete speciálně vytvořenou přepouštěcí hadicí (tak za 4000 Kč) naplnit vaši malou bombu. Pokud ji nezchladíte, nevejde se vám do ní ani polovina zkapalněného plynu. Nikdy ale nesmíte překročit jinou než uváděnou maximální povolenou váhu náplně! Kdyby se plyn ohřál na okolní teplotu, mohl by vám v lepším případě jen roztrhat auto. Dalším minusem NOS systémů je, že nejsou homologovány. A taky jde o životnost motoru. Když to však nebudete přehánět a budete Nitro používat jen pro zábavu, nic se neděje. Fakt je, že pokud byste se rozhodli vyměnit některé díly za odolnější (sportovní), pak neprohloupíte.
Komentáře
Přehled komentářů
중국배대지
Without conversations!
(Tommypsymn, 7. 9. 2022 12:42)
In my opinion you commit an error. I can prove it. Write to me in PM.
https://gay0day.com/videos/39503/goth-twinks-free-gay-sex-videos-and-school-teen-fuck-big-movie-first-time-both-boys-want/
https://zeenite.com/videos/43228/sapna-bhabhi-sappu-boss-new-web-series-nuefliks-fliz-movies/
WikiFX Scam Alert
(Allenskymn, 1. 9. 2022 11:51)
Esperio provides MetaTrader4 and MetaTrader5 platforms, which are the undisputed leaders in retail Forex trading. But you should know that a decent platform is not enough to confirm that a broker is reliable! Indeed, elaborate scams are well-funded, and they can afford to provide sophisticated software and many other tools, making the whole experience look legit. That said, the offshore nature of the brokerage, the lack of a license, and the Ukrainian warning are still the biggest issues, and Esperio remains a broker WikiFX will never recommend, notwithstanding the advanced platforms they have. So, to fully benefit from MetaTrader, its recommended to go for regulated brokers.
??The trading risks are exceptionally high as the default leverage is 1:500, and the ratio can be increased to 1:1000 upon request. Both ratios have tremendous profit potential, but the risks are so high that you may blow your account within minutes, if not seconds! Hence, the ultra-high leverage is a downside, and at this point, WikiFX cannot confirm that Esperio allows reduction! Beware!
??Now let's search “Esperio” on WikiFX APP to find out more about this broker. WikiFX is an authoritative global inquiry platform providing basic information inquiry and regulatory license inquiry. WikiFX can evaluate the safety and reliability of more than 36,000 global forex brokers. WikiFX gives you a huge advantage while seeking the best forex brokers.
??As you can see, based on information given on WikiFX, Esperiocurrently has no valid regulatory license and the score is rather negative - only 1.16/10! WikiFX gives brokers a score from 0 to 10. The higher the score is, the more reliable the broker is.
??Investors are advised to search relevant information on WikiFX APP about the broker you are inclined to trade with before finally deciding whether to make investment or not. Compared with official financial regulators which might lag behind, WikiFX is better at monitoring risks related to certain brokers - the WikiFX compliance and audit team gives a quantitative assessment of the level of broker regulatory through regulatory grading standards, regulatory actual values, regulatory utility models, and regulatory abnormality prediction models. If investors use WikiFX APP before investing in any broker, you will be more likely to avoid unnecessary trouble and thus be prevented from losing money! The importance of being cautious and prudent can never be stressed enough.
??In a nutshell, it's not wise to invest in Esperio. WikiFX reminds you that forex scam is everywhere, you'd better check the broker's information and user reviews on WikiFX before investing.
??You can also expose forex scams on WikiFX. WikiFX will do everything in its power to help you and expose scams, warn others not to be scammed. In addition, scam victims are advised to seek help directly from the local police or a lawyer.
??WikiFX keeps track of developments, providing instant updates on individual traders and helping investors avoid unscrupulous brokers. If you want to know whether a broker is safe or not, be sure to open WikiFXs official website or download the WikiFX APP through this link to evaluate the safety and reliability of this broker!
Aspectmontage window
(Aspectmontage window Waymn, 31. 8. 2022 6:42)
https://aspectmontage.com/modern-window-replacement
Many manufacturers and sellers of double-glazed windows put up for sale the checking of coronation by their employees. But often, this utilization is unreasonably expensive. Therefore, some craftsmen put forward to snitch on this work, while others incline towards to happen a master-private contractor who inclination professionally instal plastic windows instead of a shy fee.
DataFast Proxies | Anonymous IPv6 Proxy
(Floydspove, 28. 8. 2022 1:03)
<b>DataFast Proxies | IPv6 proxies</b>
<i><b>Definitive Solution in IPv6 Proxy! </b></i>
<i>Anonymous IPv6 Proxy, undetectable on L2 and L3 Layers of the OSI model,
100% no DNS leak, no Header leak.</i>
- IPv6 Proxy Geographically Referenced (Geographically Located).
- Rotating or Static IPv6 Proxy (Configurable).
- Dedicated IPv6 Proxy (Virgin IP Proxy).
- 100% Private IPv6 Proxy
- IPv6 proxy with Private server.
- Anti-Ban Agent
- Unlimited Traffic
- Zero Log
https://datafastproxies.com/
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49
중국배대지
(BruceDox, 8. 9. 2022 14:51)